> 15.11. ZE ŽIVOTA: (Ne)Důvěřujte profesionálům! > Vít Paroulek > > Chystáte se koupit starší automobil v bazaru? Ale prosím ... > poslyšte > neuvěřitelný příběh, který se stal ... V srpnu 2001 jsem si vyhlédl > v autobazaru AAA AUTO PRAHA, ulice Dopraváků automobil Mitsubishi > Pajero Sport v ceně 679 tisíc Kč. Informační leták sliboval > "kvalitní a prověřený vůz za nejlepší cenu" a hošík s kravatou mne > ujišťoval, že na vozidlo mám "půlroční záruku na skryté vady". > Složil jsem NEVRATNOU zálohu 14 tisíc korun a už jsem se v tom > vezl ... Následně, při koupi zamluveného vozu o týden > později, jsem využil možnosti "nejvýhodnějšího leasingu" > u společnosti CCB-Leasing a složil akontaci 50 procent. > > "Důvěřujte profesionálům!", nabádal mne z reklamy Karel Loprais, > šestinásobný vítěz Rallye Paříž-Dakar. "Důvěřujte nejlepším!", > radila sympatická Kateřina Hrachovcová. A já blbec jim uvěřil! > Poprvé a doufám i naposled jsem uvěřil profesionálům! > > Povznesl jsem se nad to, že Všeobecné smluvní podmínky byly napsány > titěrným písmem. Povznesl jsem se i nad to, že mi při podpisu > leasingové smlouvy vnutili kartu asistenčních služeb ABA v ceně > 2450 Kč, ačkoliv součástí havarijního pojištění vozu u firmy > Zurich je asistenční služba ELVIA. > > Dále mi ten hodný pán v kravatě předložil účtenku na 1950 Kč za > lustraci vozidla tuším firmou Cebia, ačkoliv prodejce > "garantuje původ vozu". Ruka ruku myje, pomyslel jsem si. > Nebudu dělat dusno kvůli pár tisícovkám. A záhy jsem > se dozvěděl, že ačkoliv "měsíční splátky zahrnují plné > povinné ručení" (stále cituji reklamní leták), já si ho > budu muset zaplatit sám, protože blebleble. > Uvědom si čtenáři, že v té době již byla složena NEVRATNÁ záloha > (O kterou bych přišel, pokud správně rozumím slovu nevratný). > > Mitsubishi bylo krásné, byla to láska na první pohled. Ti hoši ho > leštili tak, že vypadalo skoro jako ze zlata. Chtěl jsem s ním jet > až tam, kde se hory dotýkají slunce ... žádné jiné auto by to > nezvládlo. Nezradím TĚ!, řekl jsem si, vyklopil na stůl třistapadesát > tisícovek, hrst drobných ... a podepsal. > > Abych měl jistotu, že jsem nekoupil špatně, nechal jsem vůz > prohlédnout v autorizovaném servisu, kde mne upozornili na to, > že vůz byl havarovaný, má vadnou geometrii řízení, jeví závadu > převodovky, drobné závady v osvětlení vozidla, sjeté pneumatiky. > S každým zařazením rychlosti, kdy se z převodovky ozvalo GRRR (někdy > se neozvalo :-) se mne začalo zmocňovat svaté rozhořčení a řekl jsem si > DOST! Vzhledem k tomu, že jsem kupoval "kvalitní a prověřený vůz s > půlroční zárukou" a na výše uvedené nedostatky, zejména podezřelý stav > převodovky a předchozí havárii vozidla mne nikdo neupozornil odvezl jsem > automobil do AAA na reklamaci s tím, že kvalitní a prověřený vůz si > představuji jinak a trvám na zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz. > > Pánové v reklamačním oddělení, aniž by se vůbec na automobil podívali, > zase trvali, na tom, že jsem koupil starší automobil, že jeho stav je > tomu odpovídající a není důvod smlouvu rušit. Asertivní technika > přeskakující gramofonové desky. Ne, Ne, Ne ... > > Co se dá dělat, za blbost se platí, důvěřuj ale prověřuj ... > > Teprve později jsem objevil v Protokolu o zkušební jízdě a předání > automobilu - Příloha č.1 ke kupní smlouvě, malililinkatými písmenky > napsaný poslední vychytralý odstavec, ve kterém se praví, že můj > automobil patří do skupiny C, což je stav "horší než dobrý ... > a doporučuje se důkladná technická kontrola a oprava všech agregátů, > zejména motoru, převodovky" ... "kupující akceptuje veškerá rizika > a chápe, že AUTOMOBILE GROUP, a.s. nemůže být a není odpovědná za > další opotřebení automobilu a vady automobilu zjištěné kupujícím > až po jeho převzetí od prodávajícího". A to prosím u auťáku > za bezmála třičtvrtě miliónu s najetou sedmdesátkou tisíc kilometrů. > > Jsou to opravdu profíci! > > Trošku to hrká ale jedeme dál ... Během několika málo dnů, > s přihlédnutím k dalším nepříznivým okolnostem mého života jsem > přehodnotil svůj původní záměr kvůli kterému jsem Mitsubishi > kupoval a usoudil, že mít automobil pochybné kvality je pro mne > zbytečným luxusem a rozhodl jsem se na svou žádost zrušit > leasingovou smlouvu s vědomím, že na tom prodělám, ale čím > dříve smlouvu ukončím, tím prodělám méně. Reklamní letáček AAA > sliboval možnost "leasingovou smlouvu kdykoliv vypovědět". > Předpokládal jsem, že leasingová společnost auto vrátí do AAA > a vzhledem k tomu, že jsem jej užíval cca 14 dnů, bude jeho cena > prakticky stejná s cenou kupní nehledě k tomu, že jsem stihl > do automobilu investovat 30 tisíc korun za prohlídku v > autoservisu, seřízení, výměnu oleje a nové pneumatiky. Vůz jsem > předával v lepším stavu než jsem jej před čtrnácti dny převzal. > > Lasingová společnost CCB-Leasing překonala mé nejbujnější představy > (od začátku do konce mne oslovovali "Vážený kliente" a "Vážený pane"), > vůz ode mne převzala 27.8.2001, prý jej nechala ocenit soudním > znalcem (na 500tisíc korun), nabídla více autobazarům a nejvyšší > cenu nabídlo právě AAA, totiž 550 tisíc korun. Záležitost se vlekla > dva měsíce navzdory mému několikerému upomínání. Při závěrečném > vyúčtování 4.10.2001 mi CCB zaslalo složenkou 16864 Kč. > Pokud tomu správně rozumím, leasingová společnost mi naúčtovala > všechny zbývající leasingové splátky - "dlužné splátky 510451Kč" a > ještě k tomu "penále 23481Kč" za 23 denní prodlení těchto splátek > (které jsem měl podle leasingové smlouvy splácet následujících > 18 měsíců - podle splátkového kalendáře). Při zjištění, že mi > naúčtovali také bezmála 60 tisíc korun havarijního pojištění > na následujících 18 měsíců provozu automobilu, který > dnes patří někomu jinému, si jako "Vážený klient" přestávám > připadat. > > Suma Sumárum: > Za "zapůjčení" automobilu Mitsubishi Pajero na čtrnáct dní od AAA > AUTO PRAHA za pomoci CCB-leasing jsem dal přes 320 tisíc korun! > (nepočítám-li mou investici do automobilu 30 tisíc Kč) > Tak tomu říkám byznys! > > Nevěříte svým očím? Ale ano! Tohle není sen. Zde se sny rozplývají. > Od samého začátku jsem se snažil tuto záležitost nazvat celkem > velkoryse - nedorozuměním - při reklamaci vozidla s jehož stavem > jsem nebyl spokojený (smůla, bylo to céčko) i při vyúčtování > leasingu (asi jsem podepsal něco co jsem podepsat neměl, anebo > neumím počítat). Poslal jsem smířlivé dopisy oběma firmám, že > tohle snad nemohou myslet vážně. Nic, myslí to vážně ... > > Tak co, ještě důvěřujete "profesionálům"?